Velkommen

Denne bloggen vil inneholde alt som opptar meg i hverdagen... Med kjæresten min, dattera mi og alt hverdagen har å by på av godt og ondt..
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar;)

onsdag 3. mars 2010

Det blir nok setefødsel på meg...

I dag har jeg vært på sykehuset for å ta ultralyd. Lillemor har lagt med rompa ned i over en måned nå, og nå var det på tide med en grundig sjekk for å bekrefte at hun fortsatt ligger slik, og for å måle hvor stor hun var.
Hun var 7% mindre enn gjennomsnittet, noe som var like greit hvis det blir setefødsel...
Deretter fikk jeg snakke med en lege som forklarte hva som skulle skje videre. Han henviste meg til røngten avdelingen for en CT-pevemetri.. Det vil si at de måler hvor stort bekkenet mitt er, og om jeg kan føde vaginal setefødsel. Hvis det var stort nok, blir det vaginal setefødsel, var det for lite ville de prøve å snu ho utvendig, men hvis det heller ikke funka, så blir det keisersnitt...
Etter noen timers venting fikk jeg endelig telefon fra legen med svar. "Det var fantastiske forhold for en setefødsel". Så da gjøres det ikke noe vendingsforsøk, og det blir en naturlig setefødsel... Ikke noe er bedre enn å føde naturlig, både for meg og for babyen, så jeg får bare innstille meg på det!
Jeg håper alle vil hjelpe meg å krysse det de har for at hun snur seg i siste liten.. det hadde jo vært det beste, men som regel er det en grunn for at de ligger med rompa ned...

Jeg får bare vente å se hva som skjer... nå har jeg min siste arbeidsdag på fredag, så etter det er det bare avslappning og oppladning til den store dagen!!!

2 kommentarer:

  1. Hei snupp!!
    Så spennende!!Det er jo kjempe deilig å høre av legene at du fint kan føde sete...Det kommer til å gå så bra,leger er så flinke nå og smertestillende, er det jo en masse å velge i,hvis det skulle friste.Så dette skal du klare:)
    puss puss

    SvarSlett
  2. Jada.. det går nok fint!! De bruker epidural uansett hvertfall på setefødsel, så lenge det er tid til det da.. også er det jo lege som er der på slutten og ekstra med folk, så blir nok godt passet på.. men det går nok litt hardt utover underlivet da.. som regel klipper de... men, men... bare ho kommer ut hel og fin;)Det er jo litt sånn smårisikoer, men vil heller føde naturlig enn keisersnitt!! Det er visst større sjangs for celebral parese, og de kan få hofte dysplasi, men kan jo ikke tenke på det.. går nok bra!!! Er 4% som føder i seteleie...

    SvarSlett