Velkommen

Denne bloggen vil inneholde alt som opptar meg i hverdagen... Med kjæresten min, dattera mi og alt hverdagen har å by på av godt og ondt..
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar;)

fredag 5. mars 2010

Permisjonen er i gang





I dag har jeg hatt min siste dag på jobb. Det er rart og trist å tenke på at jeg ikke skal tilbake for å jobbe på ett år!! Men jeg kommer nok til å dra på besøk ofte, siden jeg bare bor 5 min unna;) Jeg trives så utrolig godt på jobben, og har verdens beste kolleger!

I dag fikk jeg kake, blomster og masse tegninger fra barna. Utrolig koselig!!! Kommer til å savne dem masse alle sammen!!

I dag er jeg altså 37 uker på vei... 3 uker til termin... rart å tenke på at jeg snart får holde min vakre prinsesse i armene!! Vi gleder oss så utrolig mye begge to!! Som dere ser så er jeg ganske sprekkeferdig. Heldigvis ikke fått noen strekkmerker ennå, men når jeg skriver det nå så popper de vel frem...



Hjemme er alt klart, og jeg føler meg forberedt og avslappet til fødsel. Jeg vet det kommer til å bli tøft, og særlig hvis det blir setefødsel. Men ut skal ho uansett, og det blir bra;)




I går var jeg hos en jordmor som driver med akupunktur. Jeg har hørt mye positivt om at akupunktur har hjulpet for å få snudd babyen i magen, så da måtte jeg jo prøve;) Følte meg temmelig dum der jeg skulle stå på alle fire på en benk, med en nål i hver lilletå. Så tente ho på noe som gløda på disse nålene... Sånn stod jeg i et kvarter... Deretter lå jeg på siden med to nåler i ryggen i 20 minutter. Det var veldig deilig;) Jeg fikk også med meg noe jeg skulle bruke hjemme. Det er noe som gløder som jeg skal varme lilletærne med 5 minutter på hver, to ganger om dagen... rare greier... så nå får vi bare vente å se om ho snur seg...









Ellers tenker jeg mye på søstra mi om dagen. Det går visst ikke så bra som vi hadde håpet etter fødselen. Da ho fødte Helene for snart tre år siden, fikk hun en type fødselspsykose som gjorde henne veldig syk, og hun mistet mye av den første tiden med Helene pga. innleggelse og behandlinger. Dette har jo selvsagt vært en stor frykt gjennom dette svangerskapet også, at det skulle skje igjen. Men heldigvis har hun fått god oppfølging denne gangen og hun ble tidlig fanget opp da tegnene begynte å komme på sykehuset noen dager etter fødselen. Da fikk hun begynt tidlig på medisiner og det ser ut som det skal gå bedre enn forrige gang, selvom det er tungt og slitsomt for både henne og de som er rundt for å hjelpe. Nå er hun på et avlastningshjem som er veldig koselig, og hun får ha besøk av familien og lille Daniel hver dag hvis hun orker. Vi krysser fingrene for at det skal gå den rette veien og at hun snart kommer til seg selv igjen. Ett skritt frem og to tilbake, men vi vet at medisinene hjelper og at alt blir bra tilslutt...






Ønsker alle en god helg!!!!!










3 kommentarer:

  1. hEI VENNEN:) hi hi hi kanse for meg at du står på alle fire med nål i hver lille tå:) hi hi hi!!!!Håper det går bra...Snur ho seg ikke så går det nok bra å føde for det....jeg pleide å tenke det,rett før jeg skulle føde at:Tenk på dem som fødet for 100år siden!!ingen smertestillende,mye mindre hjelp osv osv....Vi er tøffe jenter!!!!som føder barn,å ikke noen pysete gutter,som ligger nesten for døden,når dem har litt vondt i halsen og er forkjøla:) :)
    klemmer

    SvarSlett
  2. Hehe, måtte le litt når jeg så det for meg.. Men forstår deg godt, at du gjør det du kan! Godt det er mange alternativer man kan prøve, krysser fingrene!
    Og kan tenke meg det var vemodig å gå i permisjon, spesielt for deg som er så glad i jobben din.. Håper du klarer å nyte fritiden, det er som du sier ikke så langt unna, så kan jo bare ta deg en tur bort når savnet blir for stort :)
    Smil fra meg <3

    SvarSlett
  3. Hei :) jeg har lest og fulgt med på bloggen din men ikke vært så flink til å legge igjen ord til deg. Så spennende å gå på slutten og vente på lille prinsessa deres :) Jeg var gjennom det samme som du er med setefødsel da vår minstemor kom for 13 mnd siden ;) Prøvde å snu vha akupunktur men hun satt bom fast og under fødsel så visste det seg at hun satt innviklet i navlesnora. Håper lillemor i magen din vil snu seg eller at hun enkelt og greit finner veien ut med rompa først ;) ei venninne av meg hadde setefødsel med nr 1 og hodeleie med nr 2 og hun syns setefødselen var den beste ;)

    Masse lykke til i dagene som kommer, du får samle krefter og ta vare på deg selv :)

    Og så moro at du vil være med på give away hos meg ;)

    :) Ann K

    SvarSlett