Velkommen

Denne bloggen vil inneholde alt som opptar meg i hverdagen... Med kjæresten min, dattera mi og alt hverdagen har å by på av godt og ondt..
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar;)

lørdag 27. februar 2010

Jeg har blitt tante igjen:)

Lille Daniel kom til verden igår 3270 g og 49 cm lang... Alt er bra med mor og barn!! Uten at jeg visste at noe var på gang, drømte jeg mye om at Ingunn kom til å føde denne natten og jeg sov veldig urolig. Hver gang jeg våknet sjekket jeg mobilen, men hadde alltid klokkeslettet halv 7 i hodet... Klokken halv 8 våknet jeg av at det tikket inn en mld: "Hallo Marie! Da er lille Daniel kommet, kl. 06.31..." Noe så sprøtt!!! Ingunn hadde visst begynt med sterke kynnere på formiddagen på torsdag og de hadde tatt seg opp mer og mer. På kvelden kom slimproppen og akkurat da kom mamma og pappa frem. Ingunn og Runar bor jo i Kristiansand, og mamma og pappa skal være der i helga siden ho hadde egentlig termin 1. mars, og med tanke på hvordan det gikk sist ville de være der som støttespillere. Snakk om bra timing... Da riene kom sterkere og tettere reiste de inn til sykehuset i 22 tiden, men valgte å reise hjem igjen da det bare var 2-3 cm åpning og riene hadde avtatt litt. Runar fikk sovet litt, men riene bare fortatte når de kom hjem, så i 3 tiden reiste de tilbake og fødselen var igang.. Vannet ble tatt halv 6 og kl halv 7 var han ute:) Dette gjør jo at jeg blir en smule mer gira på å få ut kusina da!!! Men får være tålmodig litt til vel...
Her ser dere en stolt storesøster på besøk:)

Når det gjelder meg selv, så er jeg nå 36 uker på vei. Onsdag var jeg på kontroll hos jordmor, og det viste seg at lillemor fortsatt ligger i seteleie. Dermed bestillte hun en ultralyd på sykehuset slik at de får bekreftet at hun ligger i seteleie. Dit skal jeg altså til onsdag 03.03. og hvis hun da fortsatt ligger i seteleie, vil de nok ha meg inn dagen etter for å prøve å snu henne utvendig... Det går nok sikkert bra, men det følger med en risiko, og kan i værstefall ende med keisersnitt for å redde babyen hvis navlestrengen kommer i klem... spennende...

Ellers sjekket hun jo blodtrykk og urin som vanlig og hun ble litt bekymret for blodtrykket mitt som var steget til 110/90, men urinen var fin. Denne dagen hadde jeg imidlertid litt feber og hodepine, så jeg håper det var det som gjorde at blodtrykket var så høyt. Men heldigvis tar de alt alvorlig og jeg blir sjekket godt opp, derfor skal jeg til legen på mandag for å ta nye prøver for å utelukke svangerskapsforgiftning. Hodepine og høyt blodtrykk er jo noen av symptomene på dette, og feber kan være tegn på en infeksjon, men feberen gjør jo også at man får litt høyt blodtrykk og hodepine, så vi får vente å se på mandag...

Jeg går altså en spennende uke i møte, i tillegg til at det blir min siste uke på jobb.. kl 15.15 på fredag starter permisjonen min, og det er blandede følelser. Trives så godt med å jobbe, så jeg gruer meg til å slutte, samtidig som det skal bli godt å bare slappe av og konsentrere seg om fødsel. Kjennes ut som det er modning på gang også, da jeg har en del kynnere og mensmurringer... Jaja, hun kommer når hun er klar:) håper det blir snart!!!!

1 kommentar:

  1. Gratulerer tante til en liten gutt:) så nydelig da...ojoj så spennende for deg til uka da!!!guri håper dem for snudd ho og fødselen blir helt bra...å at du er frisk som en fisk:) :) klemmer fra meg

    SvarSlett