Velkommen

Denne bloggen vil inneholde alt som opptar meg i hverdagen... Med kjæresten min, dattera mi og alt hverdagen har å by på av godt og ondt..
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar;)

fredag 19. mars 2010

39 uker idag...





Ja da var jeg nådd 39 uker... dagen startet med at frokosten kom i retur i do, men det er jeg jo vant med... Jeg har nå gått hjemme i to uker, og det begynner å bli ganske kjedelig!! Jeg er flink til å slappe av, men prøver også å få gjort noe fornuftig da, som litt husarbeid! Men merker at det er ikke mye jeg skal gjøre før jeg er utslitt, så det går i små skippertak...
I går var jeg hos jordmor, men ikke mye forandring her i gården.. Lillemor ligger fortsatt i seteleie, men har ikke festet seg og ligger høyt oppe i bekkenet, så jeg har fortsatt håp. Bare håper at hvis hun ikke vil snu seg, at hun hvertfall ligger med rompa først og ikke beina... Hvis hun vil komme med beina først så måtte det visst bli keisersnitt, og det er det siste jeg vil!!!
Nå er det 9 dager til terminen min, men jeg tenker at jeg har 23 dager igjen... da er nemlig overtidsdatoen, så innen 23 dager så har vi prinsessa vår hos oss;)
(Håper ho kommer litt før det da men..)
Som dere kanskje ser på bildene så har det kommet frem noen små strekkmerker nederst på magen min...typisk vettu.. men skal ikke klage, det syns jo nesten ikke så... men trenger ikke bli flere syns jeg;)
Om barnet:
Vekt: ca. 3400 gr
CRL: ca. 39 cm
Lengde: ca. 49 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 37 uker gammelt. Det er omtrent like langt rundt hodet som det er rundt magen nå. Livmoren tar stadig opp mer plass i kroppen din og andre organer må fremdeles vike. Magesekken og blæren kan føles små fordi livmoren presser mot dem.
Lanugohåret er nesten helt borte, men det kan finnes rester på armer og skuldre ved fødselen. De faller snart av. Fosteret beveger seg så mye det kan, og det kan se rart ut når magen din hopper opp og ned når fosteret hikker.
Hormonnivået til mor har innvirkning på fosteret også, og både nyfødte gutter og jenter kan ha hovne bryster og kjønnsorganer. Noen ganger kommer det også såkalt heksemelk ut av brystene.
Ønsker alle en god helg!! Kanskje er dette siste helg med bare to i dette huset;)


1 kommentar:

  1. *sukk* jeg gleder meg så innmari mye til ho kommer ut!! Lille baby Marie!!:)

    her er det avslapning på soffan med bena på bordet og tv! Skal finne på noe i morra????

    Lyst til og være sammen med dere!!:)

    Klem

    SvarSlett