Velkommen

Denne bloggen vil inneholde alt som opptar meg i hverdagen... Med kjæresten min, dattera mi og alt hverdagen har å by på av godt og ondt..
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar;)

lørdag 13. februar 2010

34 uker og høygravid...

Da var jeg nådd 34 uker.. det er nå 6 uker igjen og jeg er høygravid! Allikevel er jeg ikke så stor, og jeg har kun lagt på meg 11 kg, ikke så værst til å være meg... De fleste sier magen min ligger ganske langt nede, ikke vet jeg... Jeg har også begynt å kaste opp på morgenen denne uka igjen... er vel hvertfall ti uker siden sist, men nå er jeg igang igjen... Blæh....
Det som er sikkert er at jenta mi ligger i seteleie... Tar det ikke så alvorlig enda, men har hun ikke snudd seg på to uker, må jeg på sykehuset for å ta ultralyd og sjekke om bekkenet mitt er stort nok for en setefødsel. Jeg har jo så lyst til å føde naturlig, så jeg håper hun snur seg, for tanken på en naturlig setefødsel skremmer meg litt... og ikke har jeg lyst til å ta keisersnitt heller!!
Nå er så og si alt av utstyr på plass. Eneste vi mangler er badebalje (men har jo badekar enda), babycall og hovedpersonen selv;) Gleder oss utrolig mye til å treffe deg!!
Om barnet:
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren.
Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyenfargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig enda. Endelig utviklig av øyefargen krever at øyet blir usatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv.
Vekt: 2300 gr
Lengde: 41 cm

2 kommentarer:

  1. Du er kjempe pen gravid,så nydelig mage;)Bare vent,brått så snur ho seg se...Blir så spennende å få hilse på ho:) gleder meg!!!hi hi.

    SvarSlett
  2. Sånn, nå må du snu deg lille venn !!! Ingen sete fødsel på mamma ! Vi ønsker at du kommer ut riktig vei uten noe krims krams!!

    Flotte magen!!

    SvarSlett