Velkommen

Denne bloggen vil inneholde alt som opptar meg i hverdagen... Med kjæresten min, dattera mi og alt hverdagen har å by på av godt og ondt..
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar;)

fredag 14. januar 2011

Medikost ble mitt eventyr...

Her ser dere resultatet ;)

Jeg har endelig klart å kvitte meg med de etterlengtede kiloene!!
Over 20 kilo har blitt borte siden midten av april!
Før jeg ble gravid sommeren 2009, så hadde jeg
lenge vært litt overvektig. Jeg begynte sakte men sikkert å legge på meg da jeg begynte på videregående for over 9 år siden, som så mange andre unge jenter i de sene tenåra. Kilo etter kilo kom, uten at jeg egentlig la merke til det. Før dette hadde jeg alltid vært tynn, nesten for tynn sier mange.
Så før jeg ble gravid hadde jeg nok nådd toppen, og var veldig klar på at nå var det nok!! Men så ble jeg jo gravid, så planen om slanking ble satt på vent, og jeg koste med under graviditeten ;)
18 kilo la jeg på meg under graviditeten !!!! og jeg følte meg som en hvalross da Amalie endelig kom til verden!! Så etter 3 uker, da kroppen ikke ville kvitte seg med flere graviditet kiloer av seg selv, var tålmodigheten slutt!!! Kroppen hadde da kvittet seg med 13 kilo av seg selv de to første ukene, men så var det stopp!!! Så noe måtte gjøres..
Jeg fikk heldigvis tips av en god kamerat om noe han hadde begynt med... Medikost...
Det er pulver, fiber og smakstilsettning som man blander med yoghurt, melk eller vann tre ganger om dagen, pluss at man kan spise vanlig middag. Det inneholder alt kroppen trenger av vitaminer og mineraler, pluss at energien blir høyere og helsen bedret. Et skikkelig eventyr, rett og slett!!
Og det har det virkelig vært, et eventyr!! De første 10 ukene gikk jeg ned 9 kilo nesten uten å trene. Det smaker kjempe godt, søtsuget forsvant og jeg er ennå ikke lei..
Selvfølgelig har jeg skeiet ut litt underveis, og det tror jeg bare man må hvis man skal holde ut. Men jeg har holdt meg til planen og hatt tålmodighet, viljestyrke og motivasjon til å nå målet!! Og nå er det nådd!!!
Snart begynner nedtrappingen hvor jeg skal bytte ut et og et måltid med vanlig mat, og da begynner virkelig jobben. Så nå skal jeg lage meg en plan over et kosthold som jeg kan leve med resten av livet, med regelmessige, små måltider med få kalorier og selvfølgelig jevnlig trening og aktivitet.
Jeg tenkte at det er lettere å holde seg på et vektnivå med riktig kosthold og trening, enn å gå ned i vekt med bare å endre kosthold og treningsvaner. Derfor måtte dette opplegget til for å få en kickstart og komme seg ned i vekt, så kan jeg konsentrere meg om å ikke gå opp i vekt ved å spise riktig og trene.
Jeg skal ALDRI dit jeg var igjen!!!
Jeg har fått kroppen min og selvtilliten min tilbake!!

3 kommentarer:

  1. Blir helt rørt av å lese jeg jenta mi, får bare ikke sagt nok hvor utrolig flink du har vært, og hvor FANTASTISK du ser ut nå!!
    Kim og jeg sitter og snakker om det nå, hvor mye sunnere og friskere du både ser ut, og hvor mye lykkeligere du rett og slett virker!
    Det er helt utrolig, endelig nådde du målet ditt!

    SvarSlett
  2. Så utrolig flink du har vært!!! Stor applaus.
    Jeg vet hvor mye viljestyrke som trengs og skal til og begynne selv :) Du er en sann motivasjon og moro og se at det virker :)
    Lykke til vidre :)

    SvarSlett