Velkommen

Denne bloggen vil inneholde alt som opptar meg i hverdagen... Med kjæresten min, dattera mi og alt hverdagen har å by på av godt og ondt..
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar;)

søndag 9. mai 2010

Jobber med dåpen..

Jeg elsker å sitte å pusle med å lage ting.. selvom det ikke blir så ofte jeg har tid og er kreativ nok, så glimter jeg til en gang imellom...
De siste ukene av svangerskapet når permisjonen hadde begynt, kjeda jeg meg så forferdelig, så da lagde jeg like godt innbydelsene til dåpen..
Idéen fikk jeg i en bok som heter "fester og store dager" av Line Kjønigsen.. En bok full av idéer og tips til pynting, borddekking, og alt du kan lage selv..
Men faktisk klarte jeg å være litt kreativ selv, og lage min egen vri på innbydelsene.. Liker at det blir litt anderledes, og ikke sånn som alle andre har det:) Sånn ble innbydelsene:




Disse laget jeg 10 av, så det var litt jobb, men kjempe moro, og det fikk tida til å gå;) På båndet som er festet i bunnen av esken og i lokket står det: "Med stor begistring nå vi ser familiens nye håp, og glade kan vi feire Amalies barnedåp"... Alt har jeg kjøpt på panduro, bortsett fra sjokoladene som er kjøpt på Nille.. Jeg mala eskene i hvitt og rosa, og lima på bånd og pynt..
Så nå får vi se om jeg klarer å være like kreativ og finne på noe fint til takkekort når dåpen er over;)

5 kommentarer:

  1. Hei Marie :)

    Må si at den boksen var utrolig søt da :) :) :) Jeg elsker å lage ting selv :D Bordkorta til dåpen til lille jenta mi var små rosa sko, med hvil silke bånd og navnet :) (54 stk) så min kjære samboer hjalp meg MASSE :) utrolig hva de gutta kan.. hehe.. Den boken du nevnte skal jeg se om jeg finner altså :) Beste som finnes er å pynte bord og div når man skal ha gjester, morro bare det er noen venner som kommer det syns jeg :)

    Ha en fortsatt flott søndag :)

    Benedikte :)

    SvarSlett
  2. Det må være de fineste invitasjoene jeg har sett :) Så flink du er!!

    Imponert over at dåpen var klar før hun var født ;) Her trappet vi opp på kirkekontoret med lillemor så fort vi kome hjem fra sykehuset og syns vi var kjappe med dåp ;)

    Kose dere masse med dåp!

    klem

    SvarSlett
  3. Jeg må bare si at jeg er mektig imponert av de innbydelsene!!! :) HAdde nesten lyst til å legge ut den vi fikk på bloggen for å vise frem men jeg ventet for og se om du gjorde det selv!! De er super fine!!! :) Flinke flinke du:)

    Sees i morra snuppa!:)

    SvarSlett
  4. Det er den fineste invitasjonen vi noengang har fått iallefall, og så spennende det var med "pakke i posten"! Spesielt Leon som til sin store begeistring fikk se sjokolade oppi der!!
    Du har vært super flink :)

    SvarSlett
  5. Takk:) Koselig at dere likte den da:)
    Mammalykkelig: Jeg skrev ikke på esken før etter ho kom, og etter vi hadde snakket med presten, så vi var ikke såå tidlig ute;) Men eskene og pynten lagde jeg da ho var i magen..

    SvarSlett