Velkommen

Denne bloggen vil inneholde alt som opptar meg i hverdagen... Med kjæresten min, dattera mi og alt hverdagen har å by på av godt og ondt..
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar;)

mandag 5. april 2010

Endelig er min vakre Amalie kommet...

Et vidunder er født og jeg er velsignet med verdens herligste lille prinsesse!!

Lørdag 27. mars begynte riene, og de tok seg opp utover dagen og kvelden, så litt over kl 23 dro vi inn på sykehuset for en sjekk.. Det var viktig at jeg fikk sjekket hvordan hun lå inni magen, for hvis beina kom først måtte det bli keisersnitt. En fødselslege sjekket åpning og syns han kjente en fot, men sjekket ekstra nøye på ultralyd og da var hvertfall det ene beinet bøyd oppover, slik at vaginal fødsel ville gå bra. Da var åpningen på 3-4 cm noe man regner som at fødsel er igang.


Vi fikk et rom i 2 tiden og installerte oss, deretter fikk jeg sovemedisin så jeg skulle få hvile litt før det tok av...men det klarte jeg ikke, for riene var nå så sterke og ganske tette!! Etterhvert måtte jeg prøve å gå på do, for det kjentes ut som jeg måtte skikkelig nummer to... men klarte ikke det heller.. så da tenkte jeg å ringe på jordmora for å få klyster, men i den neste rien gikk vannet og Anders spratt opp å dro i snora.. Jordmora som kom inn ble ganske stressa da hun så hvor sterke riene var og hvor tette de var, og lurte på hvorfor jeg ikke hadde ringt på de før.. men dum som jeg er vil jeg lissom ikke være til bry for noen vettu.. jaja.. jeg fikk kara meg bort i fødesengen og fikk lystgass.. Så kom en eldre fødselslege inn for å sjekke åpningen.. Den var nå på 7 cm, men han sa "oi, her er det to legger, her blir det keisersnitt"


Så da fikk jeg ri dempende, kateter og en masse ledninger kobla til meg.. De sprang bortover gangen med meg og en masse grønnkledde mennesker hilste på meg.. Det var i alt 9 stykker på operasjons rommet, og Anders ble også en grønn mann;) Jeg fikk spinalbedøvelse, og da de endelig begynte tok det tre minutter, så var hun ute.. Vi hørte tilogmed et lite knyst fra magen, og tårene trillet på oss begge da vi hørte de første skrikene!!Fantastisk å endelig få ha henne hos oss!! Lille vakre Amalie


Hun veide 3150 gr og var 49 cm lang og perfekt!!!

6 kommentarer:

  1. åh ... hun er så nydelig !!! :) Gleder meg til etterpå!!

    SvarSlett
  2. Hun er bare helt perfekt Marie og Anders, gratulerer med jenta deres!! Før vi veit ordet av det løper ungen vår over fjellet for å "spise middag hos Amalie" :) Det gleder jeg meg så fælt til <3

    SvarSlett
  3. gratulerer sååå masse;) hun er jo utrolig vakker! den følelsen er jo bare helt overveldende:)) kos dere masse med den vakre prinsessa:)

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye med lille Amalie :) så nydelig hun er!! Kan tenke meg dere koser dere om dagen selvom livet jo blir snudd på hodet når man kommer hjem med en slik liten bylt ;) har tenkt på dere og er glad for å lese at det gikk så fint under fødselen. Vår lille gojente kom jo i seteleie for 14 mnd siden og etter en traumatisk start for henne er jeg glad hver gang det går godt med både mor og barn :) Kose dere masse med velsejenta. Plutselig er hun stor. hehe...

    Hilsen meg som løper rundt å prøver være ett hode foran snuppelille her hele dagen ;)

    SvarSlett
  5. Ja er vi ikke det Marie, heldige som har det så bra? Selvfølgelig kommer vi, gleder oss så fælt! Spseielt Leon, de spurte oss når vi var der på lunsj for noen uker siden, han har jo nesten ikke snakka om noe annet stakkar.. Hver gang vi skal noe, så bare "nå skal vi i bursdag til Robbin!!" Hehe, herlig vet du..
    Men jeg skal jobbe seinvakt da, så vi kommer til å dra ut litt tidligere, så jeg får sett dere og bursdagsbarnet mest mulig :)
    Men vi ses i morgen jenta mi <3

    SvarSlett
  6. Det er en liten ting til deg på bloggen min jenta mi <3

    SvarSlett